Gå til hovedinnhold

Skoleball for 10. trinn

Ball for 10.trinn

Gjettum skole har mer enn en 40 år gammel tradisjon med ball for 10. trinn. Målet med ballet er inkludering og fellesskap. I tillegg lærer elevene dannelse.  I ukene før ballet gjennomgår elevene et dansekurs slik at alle har et felles dansereportuar som de mestrer. Vi lærer polonese, vals, swing, twist, polka og noen andre turdanser.

Ballet finner sted i et selskapslokale et stykke unna skolen. Elevene settes opp i kjøregrupper etter bostedsadresse og kjøres av foreldre til og fra ballet. Elevene skulle gjerne fått lov til å ankomme ballet i limo, men her har de voksne satt ned foten.

Vi sitter til bords etter bordplassering, har hvite duker, blomsteroppsatser og foreldreservitører. Vi synger, taler og konverserer.

Ballet er et av høydepunktene i løpet av de tre gjettumårene.

Ball for 10 feb 2011

Trygt skolemiljø Img_7642 Tiendeklassingenes årlige ball på Solhaug
Levende musikk, kåringer, og noen som vinner dansekonkurransen.
fra ballet i 2011